Friday, December 28, 2007

Paris, 1968

"... And then, in the Latin Quarter, the television was there, until midnight, that is. Then there was just the radio, Europe No. 1. And at about three in the morning -- in complete bedlam, there was noise from all directions -- a radio guy handed the microphone to Daniel Cohn-Bendit, who had the brilliant idea of simply saying: "General strike, general strike, general strike." And that was the decisive moment; it was then that there was action. That was what took the police by surprise. That students were making trouble, that there was a little violence, some wounded, tear gas, paving stones, barricades, and bombs -- that was all just the children of the bourgeoisie having a good time. But a general strike, well, that was no laughing matter."
- Henri Lefebvre, "Lefebvre on the Situationists: An Interview." October 79 (Winter 1997), p. 83.

2 comments:

joliya joni said...

You may post on the professional credentials for the blog owner. You could express it's outstanding. Your blog experience can springboard your click through

Friv.Pro
Run3.me

Mohamed Abdellatif said...

استخدمي المبيدات الحشرية إنّ استخدام المبيدات الحشرية أحد أهم الأمور التي تؤدّي إلى التخلص من الحشرات الطائرة أو الزاحفة، ولكن هذه المبيدات هي في الغالب مواد كيميائية تضرّ بصحة أصحاب البيت، وتزعجهم رائحتها القوية التي تدمر الجسم، كما أنّّها ليست جيدة لصحة الأطفال، وهناك من يستخدم العجينة، وهذه العجينة عبارة عن مجموعة كبيرة من المبيدات التي تأتي على شكل بودرة، فيتم خلطها ببعضها البعض، وعملها على هيئة عجينة متماسكة، تقطع لقطع صغيرة، وتترك في الأماكن التي يتوقع فيها انتشار الحشرات، وتكون رائحتها كرائحة الطعام، فعندما يقترب منها الحشرات تموت من طعمها ومن رائحتها، وهي في الغالب أشد فعالية من المبيدات التي ترش، ولكنها أيضا ًخطيرة جدا، حيث من الممكن أن تقع هذه القطع بين يدي الأطفال وتؤدّي لوفاته؛ لأنها مواد سامة جدا.

شركة رش مبيدات بحائل
شركة رش مبيدات بالاحساء
شركة رش مبيدات ببريدة